Sony Ericsson C702 zwart, blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Ericsson C702 zwart, blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Sylvester 24-03-2009

Mijn toestel is nog nooit vanzelf uitgevallen en van krassen heb ik ook geen last.

Wel problemen met internet en navigatie - het toestel raakt telkens zijn instellingen kwijt.

Heb nu op advies van mijn provider op de site van SE een update gedaan, instellingen van provider ontvangen en het werkt weer.

Ik heb ook nog een K810i met dual-sim op dezelfde provider en die verliest zijn internetinstellingen nooit.

Verder vind ik ook de knopjes van de C702 beduidend minder makkelijk dan die van de K810i.

Het geluid van de speaker is optimaal als je het toestel gewoon op zijn rug legt. De camera werkt prima - kwaliteit foto's is redelijk.

kyana 18-12-2008

Ik vind de minpunten van deze telefoon dat de knopjes irritant zijn, Niet zo zeer te klein maar ze mochten van mij wel wat sneller ingedrukt zijn. Ik vind het zwaar irritant dat ongeveer 50 keer per dag mijn telefoon vastloopt. Ik heb gehoord da tje dan je G3 uit moet zetten. Dit heb ik gedaan ben benieuwd of het werkt. Ik vind het vervelend dat mijn foto's allemaal zo geel zijn.. hebben anderen hier ook last van?

Ik heb helemaal geen last van krasesn. Ik heb er gewoon een beschermhoesje omheen en ik heb hem nu al een maand of 4. Ik vind het geluid wel leuk en de scherpheid van foto's ook wel. Ik wou alleen dat de flits wat minder kon omdat ik blind word van die flits:P.
Het is niet echt een aanrader denk ik..

mast195 10-12-2008

heb de telefoon nu 2 maand in gebruik en begin me steeds meer te ergeren aan het toestel.

Hij loopt minimaal twee keer per dag vast ook midden in een gesprek en dan start hij opnieuw op.

Camera is ronduit slecht

geluid op de handsfree is ook niet echt duidelijk veel te zacht.

En het zou een zogenaamd activity toestel zijn, spatwaterdicht en stofdicht.

Nou dat heb ik nog niet uitgetest maar 1 ding weet ik wel het scherm is het meest krasgevoelige materiaal wat je kunt bedenken. ls je hem gewoon in je binnenzak van je jas hebt van zachte stof en er nik sbij inhebt dan krast het nog vreselijk wat een slecht produkt van SE.

Ik laat heb dan ook van de week onder garantie opsturen voor nieuwe firmeware en met dat display regelen ze maar iets want anders zie je er niks meer door over een half jaar.

O ja en zoals iedereen al bijna vind die toetsen zijn veel te klein.

knopper 09-12-2008

Prima telefoon. Nu enkele weken in bezit. Ziet er degelijk uit. Ik zie hieronder wat positieve en negatieve reacties. Ik kom van een 8 jaar oude gsm bij deze terecht en dan ga je er natuurlijk erg op vooruit. Ik kan me voorstellen dat mensen die om de 1 of 2 jaar een nieuwe gsm kopen altijd wel wat te klagen hebben. Zo vind ik ook dat de knoppen te klein zijn. De camera is zonder extra licht slecht. Maar goed, je kunt ook geen topfoto's verwachten van deze gsm, toch. Koop dan een toestel met 8 of 10 mp. Of beter, een spiegelreflex camera.
De accu vind ik ook een minpunt, is snel leeg bij intensief gebruik. Echter bij enkel bellen, sms en verder niets, haalt hij een week.
Verder enkel pluspunten.

otherotter 08-12-2008

ik ben ook niet tevreden,.. trager dan de k810 foto's slechter,.. en het schermpje is na 3 weken al meer bekrast dan mijn oude k810 in 2,5 jaar(heb bovenin nu echt matglas bij normaal gebruikt). echt schande. ik ga kijken of ik iets anders kan krijgen. ik vrees van niet.

ps: ook iriitant dat je niet een playknop op de telefoon hebt,. waarmee je hem aan en uit kan zetten.

GerrieKop 07-12-2008

Moet zeggen had voorheen de Ericsson W810 die erg goed en stevig was, maar na verlenging van mijn abonnement naam ik een Nokia 6300 die ook erg goed was, daarna na het lezen op kieskeurig.nl las ik zoveel positieve dingen dat ik de Sony Ericsson C702 aan schafte eenmaal thuis gekomen en bij het uitpakken vond ik het een mooie toestel om te zien… moet zeggen een degelijke toestel alleen heb hem nu een paar dagen in bezit hoewel ik best zuinig ben op de toestellen zitten er al kleine krasje op het scherm, dus moet zeggen die scherm is erg slecht dat is een minpunt zal niet de pluspunten melden daarvoor heb ik deze toestel te kort..Vraagje kan er ook Tom..Tom op deze toestel graag een antwoord hierop

R. Kooken 02-12-2008

Na de toch wel overwegend positieve review's alhier te hebben gelezen besloot ik tot aanschaf van de SE-c702.
Het blijkt een wel erg goedkoop overkomend Chinees ding en eigenlijk het enige dat écht goed is aan deze telefoon is het beeldscherm.
Zelfs in vol daglicht maakt de camera geen goede foto's.
(te donker en onscherp)
De achtergrondverlichting van de navigatietoets is erg slecht afgewerkt.
De volumeknoppen aan de zijkant werken niet naar behoren.
Trials van spelletjes en andere commerciële onzin (kan niet verwijderd worden)
Een welhaast bizarre bediening van het batterijklepje (SE heeft hiervoor een aparte gebruiksaanwijzing toegevoegd)
Het beugeltje op de achterzijde is voor de bevestiging van een bijgeleverd draagriempje...

Tim987 30-10-2008

Na de telefoon ongeveer een maand in gebruik te hebben zal ik ook eens een review toevoegen.
Punten die mij minder goed bevallen: de rechter softkey linkt naar internet, je drukt er regelmatig perongeluk op vanwege de kleine knopjes. Wat mij meteen bij het 2e punt brengt: de knopjes (excl. numpad) zijn echt klein. De navigatietoets is wel fijn. Het numpad vind ik ook niet perfect omdat je niet goed voelt wanneer je een toets in hebt gedrukt of net niet. Dit is vooral bij smsen niet handig.
Daarnaast vind ik de telefoon vrij traag, wat ook bij smsen heel duidelijk eruit springt. Dit vind ik gewoon slecht van SE, voor een telefoon uit deze prijsklasse.

Dan de goede punten; allereerst vind ik het licht (zaklamp) erg handig. Dit had ik ook op mijn vorige mobiel en gebruik ik regelmatig.
De c702 ziet er verder erg mooi uit (zwarte versie). Het 'afdekkapje' voor de cameralens is erg stevig. Het geluid vind ik erg goed met o.a. vooraf ingestelde equalizers waar je uit kunt kiezen.
Ook de camera vind ik prima voor in een telefoon. Er zijn best veel instelmogelijkheden. Buiten foto's zijn geweldig, binnen foto's vallen erg tegen maar dat is logisch.

Minder vond ik ook de demo-games die op de telefoon staan. Je hebt er eigenlijk helemaal niks aan.
De rest is eigenlijk hetzelfde als mijn vorige mobiel (w810i) en is gewoon goed.

De gps functie gebruik ik momenteel niet omdat ik geen internet-abonnement heb.

p.s.: Weet iemand of het internetknopje te wijzigen is in iets anders??

Mrs Jochem 06-10-2008

Heb voor navigatie NAV4ALL erop gezet i.p.v. wayfinder dat er standaart op zit. NAV4ALL werkt perfect en lekker snel. Foto's zijn goed, maar dan wel buiten. Binnen, bij te weinig licht, zijn ze wat minder.
Knoppen zijn een beetje klein, maar dat went wel een beetje. Het enige vervelende is dat er snel kleine krasjes op het scherm komen. Deze krasjes zie je alleen maar bij een zwarte achtergrond in vel licht, maar toch jammer voor een robuuste telefoon. Heeft iemand ervaring met het wegpoetsen van kleine krasjes?
Doe veel aan hardlopen en fietsen en dan is de Tracker leuk om te gebruiken. Ook omdat ik de telefoon toch bij me heb i.v.m. muziek.
Gebruiksgemak krijgt een 7 i.v.m. de kleine knopjes.

Henk 50 05-10-2008

Een paar maanden in bezit.
Hij doet het uitstekend, Ligt lekker in de hand en in de broekzak. Heeft een fijne grote scherm. Het is logisch dat het iets kost als je de kaart wil gebruiken, je heb niet de kaart hoeven kopen, dus je betaald alleen als je het echt nodig hebt, en normaal gebruik je waarschijnlijk de tom tom of iets anders in de auto, niet dan?
Het geluid is perfekt, eerst de K 750i gehad en nu deze. De foto`s perfekt buiten, maar wat wil je. Als je echt foto`s wil hebben heb je waarschijnlijk een goede kamera gekocht. Echt een aanbevaling deze telefoon.

R-Type 26-09-2008

Ik heb mijn toestel al 2.5 maand. Het leek mij een mooi toestel, lekker robuust en vol met functie's. Maar sommige onderdelen viel me tegen. Ten eerste dat je voor de navigatie systeem moet betalen om kaarten te downloaden. Maar daar had ik al tegen op gekeken voordat ik hem gekocht heb. Nu heb ik een gratis op Java gebaseert navigatie software gedownload. Maar die pakte de ingebouwde antenne niet.

Voor deze telefoon had ik de W810i. Dus ik was wel gewent aan de kleine toetsen. Maar van de C702 zijn de toetsen voor mij al te klein. Voor je het weet druk je op het internet knop dan op de terug knop. Ook druk je tijdens het sms'en op de verkeerde knop dan bedoelt.
Bij de W810i had ik een mooie play knop aan de zijkant, helaas mis ik die bij mijn nieuwe telefoon.

Het mobiel is lekker snel en kan op gemak een programma op de achtergrond draaien met muziek tijdens een spoed smsje te typen. Ook kan hij makkelijk een filmpje afspelen, en de spelletjes starten snel op. Wel vind ik jammer dat er vaste demo spellen op staan die je niet kunt verwijderen. Het ergste is ook nog als je het spel wilt spelen, de demo zelfs moet downloaden.

De camera vind ik wel redelijk. Ik vind eigenlijk ook dat je niet alles moet verwachten van een camera op je mobiel. Wil je mooie foto's maken, Dan moet je maar een echte camera kopen. Het handigste van de camara is dat als je het schuifje naar beneden schuift direct de camera software opstart, ook al staat hij vergrendelt. De led verlichting van de camera is lekker fel en is lekker handig als je extra licht nodig bent. Wel is hij niet fel genoeg om echt goeie foto's wil maken in het donker, maar dat heb ik niet nodig.

De behuizing is lekker stevig. Niet te klein, niet te groot. Het koortje is lekker handig om iets tijdelijk aan te hangen zoals sleutels. Langs de randen van het klepje van de accu of memory card zit een rubbere rand aan die moet voorkomen dat er vocht of stof binnen komt. Verder zit er een dikke bescherm glas voor de display om te voorkomen dat de display wordt kapot gedrukt wordt.

Het geluid is goed en duidelijk. En het ontvangst van radio zender is niet slecht vergeleken met mijn W810i. De accu duur is wel wat korter maar dat komt vanwege alle extra onderdelen zoals een gps ontvanger. Maar dat merk je niet als je om de 3 of 4 dagen aan de lader zet.

Wat ik anders wil van de mobiel is zeker het navigatie van het mobiel. Die had ik liever met vaste kaarten gehad dan via internet. Verder de toetsen die vrij irritant is om te bedienen.

De goeie kanten van het mobiel vind ik vooral het grote display. en de robuustheid. Ik hoop dat hij mijn twee jarige abonnement vol houd.

Het geluid geef ik een 9. Ik heb hier geen klachten over en hij klinkt net zo goed als de W810i.

Mogelijkheden een 8. Omdat er dingen op staan die er niet op horen zoals de demo spelletjes en de navigatie software.

Gebruiksgemak een 6. Ik had liever wat makkelijker bediening zoals de W810i en niet zoals een nokia toetsenbord. De toetsen mogen ook van mij groter zijn. De internet knop mag van mij weg, kost mij geld als ik er per ongeluk er op druk.

Vormgeving een 9. Het ziet er mooi uit, ten minste bij de black model. De rubber aan de achterkant geeft een robuust tintje.

Degelijkheid een 8 vanwege de bediening.

Het totaal vind ik een 8 waard. Een vrij goed toestel dus.

Tette warrebout 22-09-2008

Op zich een prima toestel.Alleen in vergelijk met de K800i is de camera geen cybershot waardig.
Met voldoende licht gaat het wel, bij minder goede verlichting is de kwaliteit erg matig.

Ook heeft dit toestel geen optische zoom bij de instelling van 3,2 MP. Dit terwijl de k800i dit wel heeft.

Ontbreken van een xenon flits is een groot gemis.

De gps doet wel gewoon wat ie moet doen.
Alleen jammer dat voor de bijgeleverde software moet betalen + er komen nog kosten bij voor hte gebruik van de data die nodig is de kaarten te downloaden.
Omdat je dus een internet verbinding nodig hebt om de kaarten te laden is dit dus niet bruikbaar in het buitenland.Dit omdat daar de datakosten kan laten oplopen tot soms 10 euro per mb.

Voor de software van oa Route 66 en Tomtom is dit toestel niet geschikt.
Het is geen Symbian toestel zoals de nokia N95 N82 nokia navigator

Menu is verder prima, vergelijkbaar met k850i ,w660i enz.

Accu duur kan ik weinig over kwijt, ik heb dit toestel na een week weer opgeruimd.

jenny_ned 14-09-2008

Ik had de Sony E K800i maar wilde een gps ontvanger in de gsm en een gsm die betere foto's maakt dan de Nokia 6110. Dus gekozen voor de C702. Tussen de Sony E. K800i en de C702 heb ik kort de Nokia6110 Navigator (slide gsm) gehad maar had geen ontvangst van het gsm netwerk in de woning. Alles retourgestuurd. Ik wilde geen slide gsm meer omdat ik dit bij bepaalde omstandigheden te lastig vind. Op de Nokia 6110 zat route66 en daar heb ik een kopie van gemaakt. Ik heb in de C702 een 4gb geheugenkaartje gezet en heb een kopie van route66 op de C702 gezet. Nu komt de vraag: wie weet of dit inderdaad kan op deze manier en zo ja hoe krijg ik dan de route66 zichtbaar op de C702 ? Met route66 kan je namelijk gratis navigeren omdat je de optie hebt om te navigeren zonder gebruik te maken van datakosten, de hele navigatie werkt dan wel normaal, ook gewoon met stembegeleiding als je wilt, Het kleine nadeel is dat een gpx-fix maken iets langer duurt maar dat valt reuze mee.

De foto's zijn goed bij voldoende licht. Wordt het licht minder dan gaat de kwaliteit snel naar beneden. Vooral in een kamer met schemerlampverlichting zijn de foto's onvoldoende. 2 De ledlampjes (die ook als zaklamp gebruikt kunnen worden, erg handig) stellen bij het maken van een foto waar flits bij nodig is niet veel voor. Het schakelen tussen de menu's doet de gsm niet snel maar dit stoort niet echt. De radio met rds heeft een goede ontvangst. Rechts aan de voorkant zit een knopje waar internet onder staat. Dat had daar beter niet kunnen zitten omdat je om de haverklap per abuis dat knopje indrukt. Je moet goed opletten dat je niet ongewild internet open hebt staan. Ik vind dit knopje een groot nadeel. Ik heb de navigatieprogramma's vluchtig geprobeerd, lijkt goed te werken maar daarvoor betaal je datakosten.
Voor de rest vind ik het een fijn toestel met veel mogelijkheden. Het kan natuurlijk allemaal beter maar daar moet je dan ook meer voor betalen. Nu nog gratis navigeren en dan ben ik tevreden.

adistrict 23-08-2008

Heb het toestel ongeveer 1 maand in bezit, ben er tevreden over, foto,s zijn prima, camera is beter dan de K750i (mijn vorige)De c702 is een mooi toestel met vele handige functie's, erg fijn daqt hij schokbestendig is en spatwaterdicht/stofdicht. Accu lijkt wat minder lang mee te gaan dan de K750i maar heb m nog niet lang, schijnt dat hij na langer gebruik langer meegaat. 1 nadeel, ik dacht dat gps voldoende was om er een navigatieprogramma op te zetten en dan gratis navigatie te hebben,maar ik ben er naar op zoek geweest maar het schijnt dat je altijd voor navigatie de internetverbinding moet betalen, sommige mensen zeggen dat het wel kan door een navigatieprogramma er op te zetten die Java ondersteunt, maar ook dat kan ik niet vinden, waarschijnlijk omdat ik nog een leek ben op dit gebied, als jij het wel weet en hoe dat moet zou ik het heel graag van je horen

Jilbert 11-08-2008

@hieronder
Dat probleem had ik ook met vodafone, ik neem aan dat je een C702 hebt, in deze link kan je de instellingen vragen voor WAP, SMS, MMS en e-mail. Link: http://www.sonyericsson.com/cws/support/phones/c702?cc=NL&lc=nl kijk dan bij C702 snelle links ;-)

Ik heb hem nu iets meer dan 2 weken (morgen 3 XD) en ik ben er echt heel blij mee. Alles werkt goed, ik had de mobiel gekocht omdat me Ipod stuk was gegaan en ik een mobiel had van niks. Dus eigenlijk een beetje voor de Mp3 speler en die werkt fantastisch, de camera is ook goed, veel keuze en de video's zijn lekker vloeiend. De GPS heb ik niet uitgeprobeerd maar de tracker, een soort sport programma dat je snelheid, afstand, calorie verbruik ect. Dit is zeker een aanrader en ben nu nog steeds blij :D

tomfriesland 28-07-2008

ben ook sinds 1 maand in het ( toch wel trotse bezit ) van deze robuste alleskunner. had hiervoor een nokia 52 nog wattes, ook stofdicht en water resistend maar naar 2,5 jaar intensief gebruik was die gewoon op. dit was eigenlijk de enige telefoon die aan m'n eisen kon voldoen. Vanwege mijn werk (ZZP'er ) moet ik een telefoon hebben die robuust is en over stof en water kan.
de camera is erg handig en redelijk goed, alleen bij foto's van mensen die ( iets snel ) bewegen, is het beeld erg wazig. Komt denk ik door de trage sluitsnelheid van de lens ;-/ . voor de rest prima foto's, goede gespreksgeluid en de zaklamp (flitser) ook erg handig.

Minpunten;

sport foto's niet echt mogelijk
en heeft wel 5 wekker instelmogelijkheden maar NIET op datum.
Kan dus vrijdag niet invoeren hoelaat de wekker maandag ochtend moet afgaan.
Kan geloof ik wel via kalender maar dat is veel te omslachtig.

Deze telefoon is een echte aanrader voor iedereen die een telefoon wil bij dagelijks werk!!

paulusy 14-07-2008

Perfecte telefoon. Camera en video is goed (een echte digitale camera blijft uiteraard beter) , GPS werkt prima (met google maps), een fix duurt wel even maar het werkt perfekt. iPod video's op stick zetten vanaf PC en worden perfect afgespeelt, ook DVD films geconverteerd naar mp4 worden perfect weergegeven. Ben overal in het menu geweest heb zo goed als alles uitgeprobeerd en ben geen bug tegen gekomen. Accu levensduur is sterk afhankelijk van soort gebruik (GPS, video weergave, muziek enz.) Alleen de flitser (lamp) is aan de zwakke kant max. 2mtr dan heb je het echt gehad. Is wel super handig om ff bij te lichten in't donker als zaklamp en er zit ook een s.o.s. stand op, je weet maar nooit :-). Al met al, perfecte gsm.

bompie 04-07-2008

ik heb hem nu 5 dagen en hij doet het zeer goed de gps is zeer ok ook de fotokes zijn mooi hij werkt zeer goed meer moet dat niet zijn !!!!